Kurzy slouží jako vzory pro založení kopií kurzů pro ostatní školy. Obsahují materiály a aktivity pro účastníky. V kurzu jsou dostupné metodiky pro lektory a všechny zdrojové soubory v editovatelné podobě.

Modul “A1_Nováček” podpoří velmi málo zkušené pedagogy, kteří digitální technologie a nástroje využívají jen velmi málo, a to především pro přípravu lekcí, administrativu a organizační komunikaci. Modul se zaměří především na motivaci, inspiraci pedagogů k tomu, aby rozšířili svůj repertoár pedagogických dovedností k užívání technologií ve výuce a aby rozšířili všechny své digitální kompetence.

Všechny části školení budou obsahovat konkrétní příklady využití ICT a efektivního využívání technologií, které pomáhají výuku nejen zpestřit, ale i udělat názornější, často přesnější a rozhodně přitažlivou pro žáky. Nejde pouze o nějaký popis postupů, ale o předání zkušeností učitelů z praxe, kteří technologie využívají při vlastní výuce dlouhodobě a často každou vyučovací hodinu. Bude podpořen rozvoj “e-gramotnosti” - soubor znalostí, schopností a dovedností zaměřených na ovládání a využívání počítače ve výuce.

Školení je rozděleno do pěti oblastí, které korespondují s těmito tématy: profesní zapojení učitele, digitální zdroje, výuka, digitální hodnocení a podpora žáků.

Pro přístup do kurzu stačí být přihlášen do Moodlu v roli hosta (odkaz Přihlásit se jako host).


Obsah/ podrobný přehled témat školení a časová dotace:
Modul “A2_Objevitel” cílí na pedagogy, kteří jsou si dobře vědomi potenciálu digitálních nástrojů a mají zájem o jejich využívání. Některé nástroje již využívá, ale ne pravidelně, proto je nutné takového pedagoga povzbudit a inspirovat.
Cílem školení je podpora začlenění digitálních nástrojů informačních a komunikačních technologií do běžné výuky. V každé části budou obsaženy konkrétní příklady z oblasti ICT technologií, které výuku nejen zpestřují, ale pomáhají ji dělat názornější a pro žáky zábavnější. V rámci školení budou pedagogům představeny tzv. příklady dobré praxe a následně se je naučí sdílet i mezi sebou.
Školení je rozděleno do pěti oblastí, které korespondují s těmito tématy: profesní zapojení učitele, digitální zdroje, výuka, digitální hodnocení a podpora žáků.

Pro přístup do kurzu stačí být přihlášen do Moodlu v roli hosta (odkaz Přihlásit se jako host).

Modul “B1 Praktik” je určený pro “mírně pokročilé” pedagogy a klade si za cíl upevnit a prohloubit jejich dovednosti v oblasti moderních komunikačních technologií. Praktik aktivně využívá těchto technologií v různých oblastech své profese, jak při komunikaci s kolegy, rodiči, nebo žáky, tak ve výuce. Učí se vidět jejich potenciál a rozlišit vhodnost využití konkrétních technologií a nástrojů v různých situacích. Ve výuce používá osvědčené digitální nástroje, ale také hledá nové možnosti jejich uplatnění. Experimentuje s různými strategiemi, přičemž se soustředí především na vhodné didaktické a metodické postupy při zapojování moderních technologií, a to do všech částí výuky s ohledem na osobní rozvoj žáka. Ze svého experimentování se dokáže poučit a neustále se zlepšuje ve svých digitálních kompetencích.
Praktik se snaží rozvíjet své znalosti, schopnosti i dovednosti, nechává se inspirovat zkušenějšími kolegy, aktivně vyhledává vhodnou spolupráci s výměnou zkušeností a zajímá se o svůj profesní růst.
Školení je rozděleno do pěti oblastí, které korespondují s těmito tématy: profesní zapojení učitele, digitální zdroje, výuka, digitální hodnocení a podpora žáků.

Pro přístup do kurzu stačí být přihlášen do Moodlu v roli hosta (odkaz Přihlásit se jako host).

Modul “B2_Odborník” podpoří “digitálně zdatné” učitele, kteří používají širokou škálu digitálních nástrojů sebevědomě, tvořivě a kriticky, tak, aby neustále rozvíjeli své profesní aktivity. Smysluplně vybírají ty nástroje, které se pro danou situaci hodí nejlépe. Odborníci ve výuce experimentují a tím si rozšiřují a upevňují vlastní repertoár strategií.
Tento modul se zaměří na rozvoj znalosti pedagoga v oblasti autorského zákona, classroom managementu, využití online sdíleného prostředí pro práci žáků aj. Nabídne další možnosti pro individualizaci výuky a vzájemnou podporu mezi žáky.
Školení je rozděleno do pěti oblastí, které korespondují s těmito tématy: profesní zapojení učitele, digitální zdroje, výuka, digitální hodnocení a podpora žáků.

Pro přístup do kurzu stačí být přihlášen do Moodlu v roli hosta (odkaz Přihlásit se jako host).

Modul “C1 Lídr” míří na “digitálně zkušené” pedagogy a cílem je především podpořit a rozvíjet dosažených dovedností s využíváním digitálních technologií ve výuce ve své škole, i mimo ni pro transparentní komunikaci s rodiči a veřejností. Lídr si klade za cíl zdokonalit znalosti v oblasti classroom managementu a podporovat v této oblasti žáky i kolegy. Lídr umí vybrat a aplikovat vhodné strategie pro využití digitálních nástrojů ve výuce, ale i pro sebevzdělávání. Lídr ví, jak zavést a používat pokročilé systémy pro sebehodnocení a reflexi žáků i pedagogů. Chápe důležitost podpory kolegů a chce s nimi sdílet své zkušenosti a nabízet jim další možnosti pro individualizaci výuky a vzájemnou podporu mezi žáky. Lídr umí zhodnotit své dovednosti, a proto neustále vyhledává další podporu a vzdělávání v oblasti práce s digitálními zdroji ve výuce. Lídr ví, jak inspirovat ostatní.

Školení je rozděleno do pěti oblastí, které korespondují s těmito tématy: profesní zapojení učitele, digitální zdroje, výuka, digitální hodnocení a podpora žáků.

Pro přístup do kurzu stačí být přihlášen do Moodlu v roli hosta (odkaz Přihlásit se jako host).


Modul “Výuka jazyků” je rozšiřující modul, který seznámí pedagogy s novými trendy ve výuce jazyků. Účastníci se naučí používat digitální technologie pro vlastní profesní rozvoj, diferenciaci výuky, aktivní zapojování žáků ve výuce a hodnocení žáků. Rovněž si osvojí širokou škálu metod a technik pro podporu žáků, jejich domácí přípravu a využití digitálních technologií pro práci s nadanými žáky, nebo žáky s SPU. V rámci tohoto modulu se seznámí také s využitím digitální technologie v projektové výuce a projektech orientovaných na rozvoj cizích jazyků na škole.

Školení je rozděleno do pěti oblastí, které korespondují s těmito tématy: profesní zapojení učitele, digitální zdroje, výuka, digitální hodnocení a podpora žáků.

Pro přístup do kurzu stačí být přihlášen do Moodlu v roli hosta (odkaz Přihlásit se jako host).


Modul “Robotika a informatické myšlení” je rozšiřujícím modulem pro pedagogy, kteří se chtějí rozvíjet v oblasti robotiky a informatického myšlení. Reflektuje dynamický vývoj v oblasti digitálních technologií a robotiky, seznámí účastníky s novými trendy v této oblasti a nabídne možnosti, jak zařadit výuku robotiky a informatického myšlení do výuky a tím rozvíjet u žáků kompetence potřebné pro 21. století. Účastníci se seznámí s možnostmi školské robotiky, vyzkouší si aktivity pro rozvoj informatického myšlení i aktivity pro projektovou a STEAM výuku. 

Cílem vzdělávací aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků právě v oblasti robotiky a informatického myšlení a seznámit je s možnostmi a aktivitami, které mohou realizovat ve školách. 

Školení je rozděleno do pěti oblastí, které korespondují s těmito tématy: profesní zapojení učitele, digitální zdroje, výuka, digitální hodnocení a podpora žáků.

Pro přístup do kurzu stačí být přihlášen do Moodlu v roli hosta (odkaz Přihlásit se jako host).

Modul “xR (smíšená realita) v moderním vzdělávání” je rozšiřující modul, který slouží k podpoře jak méně pokročilých, tak i zdatných pedagogů z hlediska aplikace ICT do výuky napříč různými předměty a stupni vzdělávání. Účastníci se naučí používat digitální technologie pro vlastní profesní rozvoj, diferenciaci výuky, aktivní zapojování žáků ve výuce a hodnocení žáků. Kurz se zaměřuje na motivaci a inspiraci pedagogů k orientaci v oblasti pojmů a termínů realit, jejich přínosu do výuky, možností a typech zařízení. Dále se zaměřuje na práci se zařízením a výběr vhodného obsahu včetně jeho aplikace ve výuce, aby si pedagogové rozšířili svůj repertoár pedagogických dovedností k užívání technologií ve výuce a aby rozšířili všechny své digitální kompetence.

Školení je rozděleno do pěti oblastí, které korespondují s těmito tématy: profesní zapojení učitele, digitální zdroje, výuka, digitální hodnocení a podpora žáků.

Pro přístup do kurzu stačí být přihlášen do Moodlu v roli hosta (odkaz Přihlásit se jako host).